روش‌های حرفه‌ای تمیز کردن فرش

چه در حالتی که خودتان فرشتان را خشکشویی کنید و چه در حالتی که آن را به دست قالیشویان حرفه ای بسپارید، مواد مورد استفاده در خشکشویی یکی است. اما وقتی خودتان به روش خشک فرشتان را تمیز می‌کنید، نمیتوانید میزان این مواد و طرز جذب شدنشان به فرش را کنترل کنید. قالیشویان حرفه‌ای از ماشینی با دو برس چرخنده برای پخش کردن یکنواخت مواد در فرش استفاده می‌کنند. این ماشین فرش را به اندازه کافی مرطوب کرده، و بعد رطوبت و کثیفی ها را به سرعت جذب و فرش را خشک و آماده جارو زدن می‌کند.
برخی قالیشویان حرفه‌ای نوعی محلول تمیزکننده گازدار به فرش اسپری می‌کنند. گازدار بودن محلول اجازه میدهد که مواد تمیزکننده با حداقل میزان ایجاد رطوبت جذب فرش شوند. این نوع محلول حاوی روغن‌ها یا شوینده‌هایی نیست که باعث می‌شوند فرش جذب‌کننده باکتری و کثیفی بشود. نهایتا کثیفی های حل شده، توسط ماشینی که پدهای نخی نرمی را به فرش میکشد، خشک میشوند.
برخی معتقدندکه روش‌ها خیس موثرتر از خشکشویی هستند اما این درست نیست. نه تنها خشکشویی به خوبی در الیاف و ریشه فرش نفوذ می‌کند، بلکه خطر خیس کردن بیش از حد و باقی گذاشتن کثیفی هم ندارد. بیشتر قالیشویان از این روش استفاده می‌کنند، چرا که فرش معمولا کاملا خشک میماند و در عرض یک ساعت قابل استفاده است.
به غیر از این ها، روش‌هایی که حرفه‌ای به کار میگیرند با روش های خانگی یکی است. با این تفاوت ها که اولا، حرفه ای ها هر روز این کار را انجام میدهند و تجربیاتشان به آن ها کمک میکند که از اشتباهات دور بمانند. دوم آن که حرفه ای معمولا مجهز به وسایل و ابزارآلات بسیار قدرتمندتری هستند.

انواع لکه‌ها و قالیشویی

قبل از سپردن فرش‌هایتان به قالیشویی از قیمت ها مطمئن شوید. برخی از شرکت‌ها، برای پاک کردن لکه‌های اساسی مبلغی جدا روی فاکتور اضافه میکنند. برخی دیگر، مبلغی جدا برای آماده سازی فرش از شما اخذ خواهند کرد. آماده سازی فرش فرآیندی است معمولا در روش‌های شست و شو خیس به کار میرود. در این فرآیند با اسپری کردن ماده‌ای شوینده روی فرش، چربی ها و کثیفی ها حل شده و فرش بهتر تمیز می‌شود. خیلی از قالیشویی ها این فرآیند را بخشی اساسی از فرآیند کلی قالیشویی میدانند و مبلغی جدا از شما اخذ نمی‌کنند، اما برخی دیگر مبلغی اضافی بابت این کار خواهند گرفت. پس به یاد داشته باشید که در باره این نوع جزئیات سوال کنید.
بیشتر فرش‌های کارخانه‌ای لایه‌ای رویشان دارند که مانع جذب ناخواسته مایعات میشود. البته این به شرطی است که وقتی چیزی روی فرش میریزد آن را به سرعت پاک کنید. با این حال وقتی که سن فرشی بیشتر از پنج سال می‌شود ممکن است نیازمند به ترمیم بشود؛ به خصوص در قسمت هایی که رفت و آمد بیشتری رویشان انجام میشود.
بهترین روش برای تشخیص این که آیا فرش به ترمیم احتیاج دارد یا خیر، این است که روی برخی قسمت‌ها چند قطره آب بریزید و ببینید که آیا قطرات روی فرش می‌مانند یا این که به سرعت جذب می‌شوند. اگر قطرات به سرعت جذب شدند، وقت ترمیم فرش است.
برای ترمیم فرش از مواد شیمیایی خاصی استفاده می‌شود. این کار را پس از تمیز کردن فرش انجام می‌دهند، و برای بهترین نتیجه بایستی این مواد را زمانی که فرش نیمه مرطوب است با بورس در آن پخش کرد.
از بین بردن بوهای نامطبوع: بیشتر بوهای نامطبوع با قالیشویی عادی فرش از بین می‌روند. با این حال بوهایی که ناشی از کپک ریشه فرش و یا جذب ادرار به ریشه فرش باشد به این راحتی ها از بین نمی‌روند. استفاده از شوینده‌های آنتی باکتریال از رشد بیشتر کپک و انواع دیگر قارچ‌ها جلوگیری میکند، اما به جز این، "بوزدایی" در این موارد، عملا پوشاندن بوی نامطبوع با بوهای تندتر ولی خوشایندتر است. تاثیر عطر فرش موقت است و بویشان برای برخی افراد خوشایند نیست.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/33/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%A8+%D8%B4%D9%88%D9%8A%D8%AF!+(+%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85+)/


مرجع اطلاعات مواد ,استفاده ,کثیفی ,حرفه‌ای ,ترمیم ,مبلغی ,بوهای نامطبوع ,آماده سازی ,قالیشویان حرفه‌ای ,تمیز کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سیتی لند مرجع تخصصی دانلود کمیک sozila سایت سوالات و برنامه مرکز مشاوره و روانشناسی شاداب اراک دانلود مرورگر اپرا مینی و یوسی بروزر اتاقِ سفید