چگونه لکه های روی فرش را تمیز کنیم؟

هیچ چیز به اندازه لک شدن فرش نمی تواند مهمانی یا وقت آزاد با کودکان و حیوانات خانگی را خراب کند. چه نوشیدنی از دست کسی بیفتد یا چه خطا در دست شویی کردن رخ دهد، شما متوجه هستید که هر چیزی که فرشتان را دارد لک می کند ردی که به جای می گذارد قابل دیدن است و حتی ممکن است باعث شود فرش بوی بدی به خود بگیرد. اقدام سریع با یک شوینده فرش که مخصوص این مورد ساخته شده است بهترین راه برای پاک کردن لکه های فرش است. هر چند که شما می توانید به خوبی و به سرعت انواع لکه ها را با محصولات دیگری چون سرکه سفید، جوش شیرین و حتی صابون معمولی از بین ببرید.

از بین بردن لکه های فرش با استفاده از شوینده فرش

تا حد امکان کثیفی یا مایع را از فرش پاک کنید.

قبل از استفاده از لکه بر، هر نوع ماده ای را که روی لک قرار دارد را پاک کنید. این کار از فرو رفتن بیشتر کثیفی داخل بافت های فرش جلوگیری می کند.

  • موادی را که حالت خرد شده و خشک دارند را با جاروبرقی تمیز کنید. در صورتی هم که مایع اضافه روی فرش مشاهده کردید به کمک دستمال توالت آن را پاک کنید.

ناحیه ای که لک شده است را خشک کنید.

پیش از استفاده از لکه بر، لک را با یک پارچه خشک کنید و جهت حرکت دستتان از خارج به داخل باشد. به آرامی این کار را انجام دهید چون در غیر این صورت لکه می تواند بیشتر در قالی یا فرشتان فرو برود هر چند که خشک کردن به شما کمک می کند تا لکه را از بین ببرید.

  • از یک پارچه سفید یا دستمال توالت که هیچ گونه طرحی ندارد استفاده کنید. هر گونه رنگی روی پارچه یا دستمال توالت باعث پس داده شدن به فرش شده و در نتیجه فرشتان را بیشتر لک خواهد کرد.

برای ناحیه لک شده از یک محصول قالیشویی فرش استفاده کنید که مخصوص لکه بری است.

این محصول را به فرش اسپری کنید ولی از مقدار بیش از حدی برای این کار استفاده نکنید و لک را در آن غرق نکنید. این کار باعث می شود که فرش خراب شود و شما را از هدفتان دور خواهد کرد.

  • محصولات تمیز کننده مورد نظرتان در قسمت های مخصوص شوینده در اکثر مغازه ها یافت می شوند. بیشتر مغازه ها انواع محصولات را دارند و برخی از آن ها برای لک های مخصوصی ساخته شده اند.
  • از استفاده از هر گونه لک بر که شامل وایتکس است در صورتی که فرشتان سفید نیست خودداری کنید.

به شوینده اجازه جذب شدن درون فرشتان را بدهید. معمولا 10 دقیقه برای این کار کافی است ولی حتما زمانی را که روی جعبه شوینده پیشنهاد شده است را رعایت کنید.

  • کودکان و حیوانات خانگی خود را در حین این کار دور نگه دارید تا این مواد شیمیایی به سیستم تنفسی آن ها آسیب نرساند.

ناحیه لک شده را با دستمال توالت، پارچه یا ابزار مخصوص قالیشوییفرش خشک کنید.

لک باید کاملا خشک شود. اگر هنوز هم می توانید آن را ببینید، دوباره از اسپری استفاده کنید و پس از جذب شدن، آن را خشک کنید.

  • یک پارچه خشک را نزدیک دست خود نگه دارید تا در صورتی که مجبور شدید فرآیند را تکرار کنید از آن استفاده کنید. دائم ناحیه را با پارچه خشک خود خشک کنید تا از خیس شدن فرش جلوگیری کنید.

سطح را جارو بکشید.

با استفاده از جاروبرقی کل سطح را صاف کنید. این کار باعث می شود در صورتی که قسمتی از لکه در عمق فرش باقی مانده است قابل رویت شود.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/17/%D8%A7%D8%B2+%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4/


مرجع اطلاعات استفاده ,پارچه ,شوینده ,فرشتان ,صورتی ,ناحیه ,استفاده کنید ,دستمال توالت ,حیوانات خانگی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزانی آپشن خودرو تولید کننده ظروف ملامین کسری یزد اتاقِ سفید سیر تا پیاز سئو دانلود پروژه و پایان نامه دانشجویی آکادمی برنامه نویسان مشهد