تمیز کردن فرش‌هایتان، مثل تمیز کردن معمول سایر سطوح نیست؛ هر فرشی باید سالانه، یا نهایتا هر 18 ماه یک بار، به صورت حرفه‌ای قالیشویی شود. حتی اگر مدام فرش‌ها را جارو میزنید، باز همقالیشویی به افزایش عمرشان و همینطور به بهبود حال و هوای اتاق ها و کمتر کردن خطر آلرژی کمک می‌کند.

اشتباهات متداول در قالیشویی به دست خودتان!

بهترین کار این است که فرش‌های خود را به دست قالیشویان حرفه‌ای بسپارید. با این حال، برخی از مردم برای صرفه‌جویی مالی ترجیح می‌دهند خودشان فرش‌هایشان را تمیز کنند. با این که تمیز کردن فرش به دست خودتان خیلی ارزان‌تر تمام میشود، اما تقریبا هیچ‌وقت به اندازه قالیشویی حرفه‌ای موثر نیست و همینطور نیازمند وقت و کار زیاد می‌باشد. همینطور، در این روش، احتمال این که به فرشتان آسیب بزنید خیلی زیاد است.
نسبت به آسیب‌هایی که ممکن است با تمیز کردن فرش به دست خودتان، یا با سپردن فرش‌هایتان به قالیشویان کم تجربه، به فرش ها وارد شود، آگاه باشید:

  • شامپو زدن بیش از حد
  • خیس کردن بیش از حد
  • تماس فرش‌های خیس با اثاثیه خانه

شامپو زدن بیش از حد به فرش ها، یا قادر نبودن به آبکشی کامل فرش ها بعد از شامپو زدن، مشکلاتی است که وقتی خودتان فرش‌هایتان را تمیز می‌کنید، قابل جلوگیری نیستند. این بزرگ ترین دلیلی است که حتی اگر دوست دارید همه جور کارها را خودتان به دست خودتان در خانه انجام دهید، در زمینه شست و شوی فرش باید هر از گاهی از کمک متخصصین بهره بگیرید. چنانچه این کار را نکنید، روی هم جمع شدن انبوهی از مواد شوینده پس از هر بار شست و شوی فرش‌هایتان باعث میشود که سرانجام فرشتان تبدیل به وسیله‌ای شود که عملا باکتری ها و کثیفی را به خود جذب می‌کند! همینطور، زمانی که فرشی به این وضعیت برسد، دیگر حتی اغلب متخصصین نیز نمیتوانند کاملا تمیزش بکنند!
بیش از حد خیس کردن فرش ها، زمانی اتفاق میفتد که آب زیادی جذب زیر فرش میشود. بعضی از مواد شوینده اگر بیش از حد در تماس با آب باشند، میتوانند باعث از بین رفتن رنگ فرش‌هایتان شوند. بعضی از فرش‌ها در این حالت آب میروند و از زمین بلند می‌شوند! اگر قسمت زیرین فرش خیس شود، خشک کردنش کار خیلی سختی خواهد بود. این مشکل میتواند منجر به رشد قارچ و کثیفی در فرش‌هایتان بشود.
آخرین فاجعه‌ای که ممکن است برای فرش‌هایتان رخ بدهد، آن است که وقتی هنوز خیسند با سایر اسباب و وسایل خانه تماس داشته باشند. اغلب وسایل چوبی، چنانچه با سطح خیسی تماس داشته باشند، باعث لکه دار شدن سطح خیس خواهند شد. اکثر وسایل خانه پایه‌های فلزی دارند. تماس این پایه های فلزی با فرش باعث زنگ زدن فلز و به جا ماندن لکه روی فرش میشود. اغلب کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند با این مشکل مواجه خواهند شد.

روش‌های حرفه‌ای تمیز کردن فرش

یکی از روش‌های شست و شوی حرفه‌ای فرش خشک‌ شویی است. البته این روش واقعا "خشک" نیست، بلکه فرآیندی است که در آن میزان رطوبت وارد شده به فرش کنترل می‌شود. در این روش میزانی دقیق از رطوبت که برای تمیز کردن لازم است به فرش وارد می‌شود، ولی با این حال فرش خشک باقی می‌ماند. برای کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند این روش به روش "خشک" معروف است؛ ولی ابزارآلات مورد استفاده قالیشویان حرفه‌ای بسیار تخصصی تر و دقیق‌تر از کاری است که از پس هیچ کسی در خانه بر بیاید. با این که مواد شوینده مورد استفاده در هر دو حالت یکی است، وقتی خودتان به روش خشک فرشتان را تمیز می‌کنید، نمیتوانید میزان این مواد و طرز جذب شدنشان به فرش را کنترل کنید.
ادامه دارد.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/30/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%A8+%D8%B4%D9%88%D9%8A%D8%AF!/


مرجع اطلاعات تمیز ,فرش‌هایتان ,خودتان ,خانه ,باعث ,حرفه‌ای ,تمیز کردن ,مواد شوینده ,خودشان فرش‌هایشان ,مورد استفاده ,تماس داشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راهنما دیجیتال وب وبلاگ در حال طراحی است...... دکتر جعفر صابری محفل عشاق الحسین (ع)مشهدالرضا خرید فلزیاب دیتا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آرارات چت|آپارات چت|زندگی چت بازاریاب فضای مجازی