کالاهای ریفربیشد

 

مفهوم ریفربیشد

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که در هنگام جستجوی کالا برای اصطلاح کالای Refurbished را شنیده باشید. این محصولات معمولا با قیمتی پایین تر از قیمت رایج محصولات به بازار عرضه می شوند. برای آشنایی با مفهوم کالای Refurbished و تفاوت های آن با کالای نو تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

کالا های ریفربیشد با کالای اصل تفاوت چندانی ندارند. در سایت های بزرگی همچون آمازون یا  EBAY نیز طرفداران این نوع محصولات بسیار زیاد می باشد. زیرا این محصولات با قیمت کمتری به می رسد. همچنین پس از وارد شدن مجدد این محصول  دیگر هیچ عیب و ایرادی ندارد و کاملا تست شده می باشد.

کالای ریفربیشد به کالایی گفته می شود که به دلیل داشتن برخی مشکلات به نده و یا کارخانه سازنده باز گردانده می شوند و پس از بازیابی کالا و تعمیر، مجددا راهی بازار می شوند. اما این تعریف تنها برای یک دسته از کالا های ریفربیشد شامل می شود. با ما همراه باشید تا شما را با انواع کالای ریفربیشد آشنا کنیم.

انواع کالای ریفربیشد

دسته اول کالا های ریفربیشد، کالا هایی هستند که بعد از فروخته شدن و باز شدن جعبه توسط مشتری،به علت وجود نقص هایی همچون: نقص ظاهری ، نقص کارایی و یا برخی مشکلات جزئی دیگر به شرکت سازنده باز گردانده می شود. این کالا ها به کمپانی سازنده مرجوع خواهند شد و بعد از تعمیر توسط تولید کننده با بسته بندی و برچسب ویژه با عنوان کالای ریفربیشد به بازار عرضه می شوند.

همچنین در برخی از کشور ها این امکان وجود دارد که اگر فردی از انتخاب کالای خود پشیمان شد آن را به گاه مربوطه بازپس دهد و در ازای کسری از مبلغ دستگاه ، هزینه فرد به او برگدانده می شود. در نهایت گاه نیز این دستگاه را به کارخانه باز خواهد گرداند. این اجناس مرجوع شده با نام کلای ریفربیشد و با تخفیف بیشتر به بازار عرضه می شود.

 

کالاهای ریفربیشد

 

دسته سوم از محصولات ریفربیشد محصولاتی هستند که در هنگام تولید دچار ایراد می شوند و یا ایرادات ظاهری و هرچند جزئی پیدا می کنند.

کالا هایی که در زمان حمل و نقل و جابجایی دچار آسیب می شوند پس از تعمیر توسط کمپانی سازنده با نام کالای ریفربیشد به بازار عرضه می شوند نیز جزء کالا های ریفربیشد محسوب می شوند.

اجناس ویترینی هم در دسته کالاهای ریفربیشد قرار می گیرند. اکثر نمایندگی ها کالا های ویترینی خود را با تخفیف زیاد و تحت عنوان ریفربیشد به بازار عرضه می کنند. علت اصلی این امر آن است که به دلیل باز شدن جعبه محصول، احتمال وجود تعداد کمی خش روی دستگاه می باشد. اما متاسفانه برخی از کالا هایی که مستقیما از بخش نمایش به بخش منتقل می شوند دوباره به جعبه باز گردانده  و به کاربران تحویل داده می شوند.

تمامی کالا های ریفربیشد با وارانتی ( خدمات پس از ) عرضه می شوند و عموما دارای دو یا سه ماه گارانتی می باشند. این در حالی است که گارانتی کالای  اصلی یک سال و گاهی نیز بیشتر می باشد.

یکی دیگر از روش های شناسایی کالای ریفربیشد یادداشت کردن شماره سریال دستگاه، سپس وارد کردن شماره سریال در سایت شرکت سازنده محصول می باشد.

کالای نو یا ریفربیشد؟

برای بسیاری از افرادی که بدنبال سرمایه گذاری در بخش آیتم های دست دوم هستند کالاهای ریفربیشد شاید بهترین گزینه باشد. اطمینان از سلامت دستگاه و همچنین ارزانتر بودن این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها اطمینان بیشتری برای ایجاد می کند.


اطلاعات و معرفی لپ تاپ ها ریفربیشد ,کالای ,کالا ,شوند ,دستگاه ,عرضه ,کالای ریفربیشد ,بازار عرضه ,کالا هایی ,کالاهای ریفربیشد ,شماره سریال ,کردن شماره سریال ,انواع کالای ر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ساورز Azin Sepehr Saman فروشگاه آنلاین سایت تفریحی فان بکس دانلود 94 اینجا همه چی هست / ایتا طلایی / دانلود ایتاطلایی / دانلود ایتا طلایی / وبلاگ تخصصی فروشگاه اینترنتی خاص باکس