بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

گام دوم:

موهایتان را آلوده‌زدایی کنید. با آلوده‌زدایی از شر مواد شیمیایی و کثیفی‌های روی موهایتان خلاص می‌شوید. با این گام از شوره زدن سرتان جلوگیری خواهید کرد. برای آلوده‌زدایی یک بطری اسپری را با نیمی آب و نیمی دیگر سرکه سیب پر کنید. تکه تکه به سرتان اسپری کنید و ماساژ دهید. روی خود اکستنشن دوختی هم چند بار اسپری کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و بعد با آب گرم آبکشی کنید. لازم نیست که هر بار که به حمام می‌روید این کار را تکرار کنید؛ ماهی یک بار کافی است.

گام سوم:

شامپو مناسب انتخاب کنید. در بازار شامپوهایی که مخصوص اکستنشن هستند یافت می‌شود. با این حال، از نظر بیشتر آرایشگران هر شامپوی ملایمی مناسب است. بعضی دیگر پیشنهاد می‌کنند که با اکستنشن‌هایتان مثل موهای آسیب دیده و خشک رفتار کنید و از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید. مثل موهای طبیعیتان، یافتن این که کدام محصول از همه مناسب‌تر است ممکن است نیازمند امتحان کردن چندین محصول مختلف باشد.

گام چهارم:

به موهایتان شامپو بزنید. قبل از شامپو زدن موهایتان را کاملا خیس کنید. مقداری شامپو را میان موهایتان پخش کنید. شامپو را روی ریشه موهایتان ماساژ دهید. برای جلوگیری از گره خوردگی و شکستگی موهایتان، این کار را حتما با ملایمت و دقت انجام دهید. سرتان را با آب گرم بشورید. این کار را میتوانید در حمام یا سینک انجام دهید. زمان‌هایی که موهایتان را آلوده‌زدایی می‌کنید، می‌توانید از شامپو به کلی استفاده نکنید.

گام پنجم:

از نرم کننده استفاده کنید. مرطوب نگه داشتن اکستنشن باعث میشود که عمری طولانی‌تر داشته باشد. مرطوب کنننده دلخواه خود را برای 15 الی 20 دقیقه بگذارید روی سرتان بماند، سپس به خوبی با آب بشوریدش.

گام ششم:

موهایتان را خشک کنید. یا اجازه دهید دهید با هوا خوردن خشک شوند و یا از سشوار کلاهی استفاده کنید. ‌میتوانید از سشوار معمولی هم استفاده کنید، اما این کار ممکن است باعث آسیب دیدن اکستنشن دوختی بشود. روی ریشه‌های موهایتان تمرکز کنید. از خشک شدن موهای طبیعی متصل به اکستنشن اطمینان کامل حاصل کنید؛ موهای مرطوب زیر اکستنشن میتوانند منجر به رشد قارچ یا عفونت‌های باکتریایی شوند.

گام هفتم:

به اندازه کافی تکرار کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود موهای اکستنشن دوختی و طبیعیتان را یک الی دو هفته یک بار بشورید. شست و شوی زیاد باعث شکستگی موهای اکستنشن و کاهش عمرشان می‌شود. اما به طور کلی نشستنشان هم باعث آسیب خوردن موهای طبیعیتان می‌شود و میتواند غیر بهداشتی باشد.

بخش سوم:شست و شو اکستنشن کراتینه

گام اول:

شامپو مناسب انتخاب کنید. از آنجایی که میخواهید از آسیب زدن به اتصال کراتینی این نوع اکستنشنجلوگیری کنید، انتخاب شامپوی مناسب برای این نوع اکستنشن خیلی مهم است. سعی کنید حتما از شامپویی استفاده کنید که مخصوص اکستنشن باشد. اگر این برایتان مقدور نیست، از شامپویی ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. از استفاده از شامپوهای حاوی سولفات یا سیلی خودداری کنید. سولفات باعث خشک شدن اکستنشن‌ها و سیلی باعث جدا شدنشان می‌شود.

گام دوم:

موهایتان را خیس کنید. میتوانید این کار را در حمام یا سینک انجام دهید. انگشتانتان را میان موهایتان حرکت دهید تا از خیس بودن کاملشان و گره نداشتنشان مطمئن شوید.

گام سوم:

به موهایتان شامپو بزنید. موهای طبیعی و اکستنشن ها را مثل همیشه شامپو بزنید. شامپو را کف سرتان ماساژ دهید و تا ساقه و پایین موها بروید. شامپو را با آب گرم بشورید.

گام چهارم:

موهایتان را با نرم کننده مرطوب کنید. اکستنشن ها با چربی طبیعی پوست سرتان مرطوب نمیشوند. پس حتی اگر به طور معمول از نرم کننده استفاده نمیکنید، پس از اتصال اکستنشن‌ها حتما این کار را انجام دهید.

گام پنجم:

با آب گرم بشورید. آب داغ ممکن است به اکستنشن ها آسیب بزند، و آب سرد نمیتواند به خوبی موهایتان را پاک کند. پس از این که کارتان تمام شد موهایتان را با حوله بپوشانید. به موهایتان اجازه دهید که خودشان در مجاورت با هوا خشک شوند.

گام ششم:

شست و شو را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر بیش از این موهایتان را بشورید عمر اکستنشن‌ها کم خواهد شد. اگر به صورت معمول کمتر از این موهایتان را میشورید، برای حفظ رطوبتشان از ماسک مو خارج از حمام استفاده کنید. اگر موهای طبیعیتان چرب هستند، میتوانید برای کمتر کردن تعداد دفعات شستن از شامپو موهای خشک استفاده کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/32/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D9%88+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%85+(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85)/


مرجع اطلاعات موهایتان ,اکستنشن ,شامپو ,استفاده ,دهید ,موهای ,استفاده کنید ,کننده استفاده ,اکستنشن دوختی ,انجام دهید ,مرطوب کننده ,موهایتان شامپو بزنید ,مرطو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان(سمپاد) وکیل آن تخفیف دونی غمخورک... Benjaminsdarjnj5 Situs وانلوجق اجناس فوق العاده زرین تخفیف معرفی کالا فروشگاهی